کشف هفت سیاره «زیست پذیر» به چه معنی است؟

درون زحل احتمالا ترکیب مشتری را دارد. مشتری خود دارای شفق است؛ اما برخی از پدیدههای شفق مشتری از تعامل با چهار قمر بزرگ آن سرچشمه میگیرند.مأموریتهای آینده از جمله JUICE که به بررسی قمرهای یخی مشتری اختصاص دارد، حقایق بیشتری دربارهی کالیستو و احتمال وجود حیات در آن آشکار خواهند کرد. وفادار ماندن به روح یک مجموعه برای دنبالههای آن میتواند یک مزیت بزرگ باشد، از طرفی ضعف اصلی این بازی نیز آنجاست که بیش از حد همان بوردرلندز باقی مانده است. مأموریت VERITAS (شامل مأموریتهای ضریب تابندگی زهره، علم رادیویی، InSAR یا بررسی راه دور، بررسی توپوگرافی و طیفسنجی) مجهز به جدیدترین سیستم رادار است که میتواند گدازههای جدید را با دقت بالایی شناسایی کند.

اخترشناسانی که مشاهدات نجومی بومیان استرالیا را بررسی کردند، شواهدی را بهدست آوردهاند که نشان میدهد، مردم بومی این منطقه برای هزاران سال به دقت موقعیت مریخ و دیگر سیارات را در آسمان دنبال میکردند. از آنجایی که این سیاره با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، انسانها احتمالا از هزاران سال قبل همسایه نزدیک خود را دیدهاند و هیچ راهی برای شناسایی ناظری که مدتهاست مُرده و برای نخستین بار متوجه نور سرخی در آسمان شب شده وجود ندارد. به نظر میرسد جاذبه در آن به جای اینکه باعث شود اجرام از یکدیگر فاصله بگیرند، آنها را در کنار یکدیگر نگه داشته و گوی سنگینی از هزاران ستاره کم فروغتر را که بیشتر عمر کردهاند و خوشهای کروی را تشکیل میدهند، ایجاد کرده است.

به علاوه ابر غلیظی که سیاره را پوشانده برخلاف درخشندگی نسبتاً بالای این سیاره دیدن سطح آن را دشوار میکند. شرایط مناسب دمایی، حضور جو زمین که علاوه بر اینکه فشار و هوای مناسب را تامین می کند از ما در برابر پرتو های زیانبار خورشید و اجرام معلق در فضا نیز محافظت میکند و عوامل بیشمار دیگر این سیاره را از میان تمام سیارات منظومه شمسی به مکان مناسبی برای ایجاد و تداوم حیات تبدیل کرده است.

علاوه بر فالکو، کیت وینسلت (Kate Winslet)، ستاره دیگر سری فیلمهای آواتار خواهد بود که سال گذشته به تیم بازیگری اضافه شد، اونا چاپلین (Oona Chaplin)، جیووانی ریبیسی (Giovanni Ribisi)، سم ورثینگتون (Sam Worthington)، سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) زویی سالدانا (Zoe Saldana) و استفان لنگ (Stephen Lang)، دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود که بار دیگر به سیاره پاندورا (Pandora) باز خواهند گشت، سیارهای که موجودات آبی رنگ و شبه انسانی به نام ناوی در آنجا زندگی میکنند.

اسپریت نیز در همان ماه با طی مسیری به طول 3 کیلومتر به مجموعه ای از تپه های مشهور به تپه های کلمبیا رسید. با وجود زمستان های خنک در زهره، باز زهره سیاره ای بسیار گرم است. در ژوئن 2004، آپورچونتی به داخل چاله ای بزرگ رفت و به آنالیز سنگهای زیرین آن منطقه پرداخت. این مریخ نشین در جولای 1997 به کمک بالشت های بزرگ بادی در مریخ با موفقیت فرود آمد. در دسامبر 2003، مارس اکسپرس به مداری پیرامون مریخ رسید و مریخ نشین بیگل 2 (Beagle) را به سطح سیاره فرستاد.

آنچه که دانشمندان در پی دستیابی به آن هستند امکان استفاده از منابع بسیار غنی و گران قیمت سیاره پاندورا است. ثانیا ضخامت هوا به اندازه ضخامت لایه هوای زمین در ارتفاع حدود ۳۵ کیلومتری (۲۲ مایلی) است، یعی آن قدر که نمی­ توان تنفس کرد. ایالات متحده نیز دو مریخ نورد به نامهای اسپریت (Spirit) و آپورچونتی (Opportunity) به مریخ ارسال کرد تا به کاوش در مناطق مختلف سطح مریخ بپردازند. آنها ماهها به کاوش خود در این مناطق ادامه دادند.

در حال حاضر از این سیاره به عنوان یکی از بهترین گزینههای موجود برای ادامه زندگی بشر و تبدیل آن به کره زمینی جدید، یاد میشود. NPCهای حاضر در سفینه دائما گیمرها را برای صحبت با دیگر NPCها به دنبال نخود سیاه در گوشه و کنار سفینه میفرستند و بدین ترتیب بخش عمدهای از زمان حضور بازیکنان در این سفینه به دویدن و صحبت کردن با دیگر کاراکترها اختصاص مییابد. مریخ در حال حاضر هیچ میدان مغناطیسی ندارد. اما آنچه جالب است آن است که مشتری با این بزرگی همچون فرفره یی غول پیکر آنچنان سریع به دور خود می چرخد که هیچ سیاره یی در منظومه شمسی به این سرعت حول محور خود نمی چرخد.

بخش زیادی از حلقه E را قطعات یخی تشکیل میدهند، اما در میان آنها میتوان ذرات بسیار کوچک سیلیکا را هم پیدا کرد. اما وقتی مأموریت جدید «افقهای جدید» در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، نخستین پرواز تاریخ به سیستم پلوتو را انجام داد، دیدگاه دانشمندان از پلوتو را دگرگون کرد. اما متاسفانه اسناد تاریخی اندکی ار نحوهی مشاهده مریخ بهجای مانده است. اونی گفت، دیگر فرهنگهایی که به دنبال آسمان بودند، بیشتر دوست داشتند که بهجای سفر هر سیاره در آسمان، نحوهی تعامل سیارات مختلف با هم را بررسی کنند. اونی که ابتدا فرهنگ مایاها را بررسی کرده، میگوید که بیشتر آنچه که از نحوهی مشاهده مریخ توسط مایاها میدانیم، از کتابی به نام «کدکس درسدن» است.

یک آزمایش با پلی استایرن (با نام مستعار استایروفوم) توانست الماس هایی در ابعاد نانو بسازد. نام دیگر آن کیوان و در لاتین ساتِرن است. جو سیاره سرخ بسیار رقیق است، بهطوریکه فشار جوی سطح آن معادل یک صدم فشار جو زمین در سطح دریاست. هر یک بار گردش این سیاره به دور خورشید معادل ۶۸۷ شبانهروز زمین به درازا میکشد و طول شب و روز نیز از کرهٔ زمین کمی طولانیتر است. نتایج بهدستآمده از رصدهای انجام شده توسط پایگاه های زمینی نشان می داد که این سیاره ۳۰ درصد از پلوتو بزگتر است در حالی که هابل در ۹ و ۱۰ دسامبر ۲۰۰۵ قطری معادل ۱۴۹۰ مایل را برای اریس محاسبه کرد .

این بازی Survival آنلاین از حالت شبکهای نیز بهره گرفته است و از امکانات آن میتوان به دنیاهایی با سایزهای مختلف، دشمنان متفاوت و متنوع و درجات سختی گوناگون اشاره کرد. به عبارتی، میتوان آن را پادشاه بازیهای زامبیمحور در سبک بقا دانست. در سال 2002، این سفینه مقادیر زیادی یخ آب در زیر سطح مریخ کشف نمود. آنالیزهای آپورچونتی نشان داد که این سنگ حاوی مقادیر زیادی نمک سولفات است که دارای سولفور و اکسیژن می باشد. نتایج حاصل از نمونهگیری و آزمایش خاک سطح مریخ، که از جمله با کمک اشعه ایکس، توسط کاوشگر کنجکاوی انجام گرفت، نشان میدهد که سطح مریخ بافتی بازالتی دارد که نوعی سنگ آتشفشانی، مشابه شنهای سواحل هاوایی است.