چرا سیاره زحل حلقه دارد؟

برای رسیدن به ماهیت واقعی این خطوطی که ظاهر و ناپدید میشوند، به احتمال زیاد مجبور خواهیم بود که به آنها نزدیک شویم. الکسی مالاکوف، یکی از نویسندگان این مقاله از آکادمی علوم روسیه، توضیح میدهد: «نوترونها زمانی تولید میشوند که ذرات پرانرژی که با عنوان «پرتوهای کیهانی کهکشانی» شناخته میشوند، به مریخ برخورد میکنند. مطالعهای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد گزارش داد که مریخ نورد ذرات آلی را در داخل یک سنگ ۳.۵ میلیارد ساله کشف کرده است.

هم اکنون زمین با سرعتی ۳۶۶٫۲۶ برابر سرعتی که به دور خودش میگردد، به گرد خورشید میگردد که این برابر با ۳۶۵٫۲۶ روز خورشیدی یا یک سال نجومی است. فال هفته تیر : بعد از چند سال تلاش مداوم ، اکنون وقت استراحت و لذت بردن از برآوردها را خواهید داشت. با شواهدی که اکنون در دست داریم می دانیم که در مریخ هیچگونه حیاتی وجود ندارد ولی ممکن است مریخ زمانی میزبان حیات برخی جانداران بوده است. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله، و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می کند.

کتاب شازده کوچولو «خوانده شدهترین» و «ترجمه شدهترین» کتاب فرانسویزبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. با یکم وقت گذاشتن و گشتن تو اینترنت در مورد موضوعاتی که در این قسمت گفته شده میتونین بهترین نام رو برای پیج اینستاگرامتون انتخاب کنید. در این مطلب در مورد مریخ، ویژگیهای آن و کاوشهای تازه بر روی مریخ صحبت خواهیم کرد. به علت فشارهای سیارهای بسیار زیادی که بر روی سیاره اورانوس وجود دارد، احتمال آن میرود که مقادیر زیادی الماس داخل این سیاره یا بر روی سطح این سیاره وجود داشته باشد.

مریخ همچنین همانند زمین جو دارد با این تفاوت که جو مریخ بسیار رقیق است و حاوی مقادیر زیادی کربن دی اکسید و اندکی بخار آب است و نزدیک به ۱۰۰ برابر نازک تر از جو زمین است. جالب است بدانید که فاصله فوبوس از مریخ به تدریج در حال کم شدن است و هر صد سال ۸/۱ متر به مریخ نزدیک تر می شود. جالب است بدانید مریخ با سرعتی کم تر از زمین حرکت می کند و هر یک بار که به دور خورشید می چرخد، معادل ۶۸۷ روز در زمین است. در واقع این سیاره کوچک از ماه کره زمین و مدار آن بسیار بیضوی تر خواهد بود.

ناسا در سال 1996 فضاپیمایی دیگر را نیز با نام Mars Path Finder به معنای راهیاب مریخ به سوی آن ارسال کرد.هدف از ارسال آن آزمایش روبات های مجهز مریخ نورد ارزان قیمت با فناوری بالا بود.راهیاب مریخ طی یک فرود غلطشی وبا استفاده از کیسه های هوایی جهت فرود بر سطح سیاره نشست تصاویری دقیق از محل فرود خود ارسال نمود وتوانست تحلیل های شیمیایی مفیدی را از نزدیکترین سنگها ولایه های محل فرود انجام دهد.نتایج این پروژه نشان میدادند که مریخ زمانی گرم ومرطوب بوده است.اکنون این سئوال مطرح شده بود که آیا در گذشته با وجود آب بر سطح آن وجو غلیظ تر زندگی می توانسته بوجود بیاید یا خیر؟

در تابستان سال 2003 ناسا دو مریخ نورد مشابه به سطح مریخ فرستاد.اسپریت (MER-A) در دهم ژوئن سال 2003 توسط یک موشک دلتا 2 از پایگاه هوایی کیپ کاناورال به فضاپرتاب شد ودر تاریخ 4 ژانویه 2004 با موفقیت بر سطح مریخ فرود آمد.آپورجونیتی یا مریخ نورد فرصت (Opportunity)یا MER-B را در 7 ژولای 2003 توسط موشک دلتا 2 به فضاپرتاب شد ودر تاریخ 25 ژانویه سال 2004 بر سطح آن فرود آمد.هردو آنها با استفاده از نتایج آزمایشات موفق رهیاب مریخ در استفاده از کیسه های هوایی جهت فرود در سطح فرود آمدند. مریخ نشین قطبی هم در سال 1999 توسط یک موشک دلتا 2 به سمت مریخ پرتاب شد.برنامه ریزی شده بود که در این پروژه یک روبات سطح نشین در منطقه ای قطبی در جنوب سیاره فرود بیاید به همراه آن دو کاوشگر عمقی بانام deep space 2 وجود داشت.متاسفانه در تاریخ 3 دسامبر به سیاره رسید وبطور مرموزی گم شد.

دهانه گیل که با فرود مریخ نورد کنجکاوی در سال ۲۰۱۲ در این منطقه مشهور شد، منبع بالقوه گستردهای از شواهد آب گذشته در سیاره سرخ است. مریخ نورد آینده که برای جایگزینی کنجکاوی به مریخ میرود، احتمالاً قادر به کشف آن است. ریز جلبک ها قادر به سنتز ترکیبات فعال زیستی متنوعی هستند که در بین این ترکیبات، موادی با خواص درمانی منحصر به فرد دیده می شود. ساینسیو – به نقل از ایرنا، زمین منابع زیادی دارد با ارزش ترین آنها به زنده ماندن انسان ها کمک می کند و باعث می شود در وهله اول حیات در این کره خاکی وجود داشته باشد اما برخی منابع دیگر مانند فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی در زمین نسبتاً با کمبود مواجه هستند.

با ارتفاع تقریبی ۲۷ کیلومتر که بیش از ۳ برابر قله اورست ارتفاع دارد و قطر ۶۰۰ کیلومتر که به طور کامل ایالت نیومکزیکو آمریکا را پوشش میدهد، علاوه بر بلندترین کوه، صاحب عنوان بزرگ ترین آتشفشان منظومه شمسی را به خود اختصاص داده است.از شگفتی های منحصر به فرد سیاره مریخ، دارا بودن عنوان بلندترین کوه و عمیقترین دره منظومه شمسی است. این دره ۴ هزار کیلومتر طول و ۲۰۰ کیلومتر عرض دارد و در عمیق ترین قسمتها تا ۷ کیلومتر عمق دارد، این در حالی است که بزرگ ترین دره روی زمین یعنی “گراند کانیون” در آریزونای آمریکا، تنها 800 کیلومتر طول و 30 کیلومتر گستردگی و 1.8 کیلومتر عمق دارد.

پلوتو کوههایی از جنس آبهای یخ زده داشت، دشتهای نیتروژن منجمد سطح آن را پوشانده بودند و قلههای پوشیده از برف متانی و تپههای شنی و آتشفشان بر روی آن وجود داشت. در قسمت سمت راست بالای تصویر، آتشفشان سپر دیگری به نام Dome Farsis (بیش از ۹ کیلومتر) وجود دارد. این در حالیست كه كدو سبز اكنون از همنشینی دو همنوع جدید گیاه آفتابگردان و كلم بروكلی برخوردار شده است.

سینمای جنگی War movie یک ژانر مستقل در سینما نیست (حداقل اینکه بسیاری این طور فکر میکنند) بلکه دارای تمها و موتیوهای مشترکی است که در انواع ژانرهای دیگر قابل بازسازی هستند به عنوان نمونه هم در وسترن، هم علمی-تخیلی و هم فانتزی-حماسی که ژانرهای قابلشناسی در اوتار هستند سینمای جنگ از قابلیتهای تلفیقی زیادی برخوردار است. از سوی دیگر، این ژانر که به دلیل توانایی در نمایش آینده و همچنین ظرفیتهای بالای نمایش تکنولوژی از علایق کمرون است بستر مناسبی را فراهم آورده تا سایر ژانرها در آن قدرتنمایی کنند.

به عنوان مثال، به اصطلاح “تپههای شنی” را پیدا کنید که در نزدیکی منطقهای به نام هزارتوی شب (مجموعهای عظیم از درههای متقاطع) وجود دارد و همچنین دشتهای هلاس. در اینجا، آتشفشانهای خیلی بزرگ جای خود را به درههای عمیق و دشتها به تپههای شنی میدهند و دهانههای عمیق سیاره هنوز میتوانند به شکلی آب داشته باشند. به گفته محققان، در این مناطق زمانی تپههای شنی تا چندین ده متر ارتفاع وجود داشته است. از آنجایی که آب یخزده معمولا به دلیل شرایط دما و فشار در نزدیکی استوا در این ناحیه از مریخ تبخیر میشود، دانشمندان میگویند ترکیب مناسب دما، فشار و میزان آب باید وجود داشته باشد تا از هدر رفتن آب از این ناحیه جلوگیری شود.