سیاره مریخ ؛ هر آنچه از این سیاره ی سرخ میدانیم! – وارونه

در ژوئن 2008 اطلاعات به دست آمده توسط کاوشگر فینیکس ثابت کرد که خاک مریخ دارای اندکی خاصیت بازی (قلیایی ) و همچنین حاوی موادی مانند منیزیم ، سدیم ، پتاسیم و کلر ، که وجود همه آنها برای حیات و رشد موجودات زنده ضروری است ، می باشد . حلقه های اورانوس در ده مارس 1977 در رصد خانه ایربورن ناسا و توسط جیمزالیوت کشف شد بدین گونه که قبل وبعد ازاختفای یک ستاره پشت اورانوس ، نور ستاره متناوبا کم وزیاد می شد وبا بررسی های انجام گرفته در آن هنگام ثابت شد این سیاره 5 حلقه دارد وبعدا به 9 حلقه رسید بعد ازگذر ویجر 2 ازاورانوس به یازده حلقه افزایش یافت .

نپتون سردترین سیاره کیهان است و دمای آن زیر 210- درجه سانتیگراد است. اتمسفر غلیظ آن گرما را در اثر گلخانه ای فراری به دام می اندازد و آن را به داغ ترین سیاره منظومه شمسی تبدیل می کند و دمای سطح آن به حدی گرم است که سرب را ذوب می کند. از سوی دیگر ، اورانوس به عنوان هفتمین سیاره دورترین نقطه از خورشید ، رکورد سردترین دمای رسیده را با رکورد -7 درجه سانتی گراد دارد. فاصله آن از خورشید 19 برابر بیشتر از زمین است. پوسته زهره بیشتر بازالت است و به طور متوسط ضخامت آن بین 6 تا 12 کیلومتر تخمین زده می شود.

عشرتطلبی بیحد، بههمراه زیبایی و نیز چنانكه اشاره شد، سحر و جادو و البته چاه بابل كه محل زندان هاروت و ماروت است در بیشتر جاها در شعر فارسی همراه این سیاره سرخرنگ درخشان است. ماجرا می شود که شازده کوچولو که متعلق به سیاره ای کوچک است یک روز صبح از خواب بر می خیزد متوجه روئیدن گل سرخی در سیاره خودش می شود که بعد از دیدن گل سرخ شیفته اش می شود .

همچنین منظومه ی ما خود یک قسمت کوچک از یک کهکشان عظیم به نام راه شیری است. کمپیهای کشف شده در کنار کوههای کوچک و حفرهها قرار دارند، این حفرهها چگونه ایجاد شدند؟ این رویکر سینمای هالیوود، اغلب در قالب سینمای علمی-تخیلی تجلّی یافته است. تاریک ترین سیاره ای که تا به حال کشف شده است در حال چرخش به دور یک ستاره، این دنیای بیگانه نسبت به زغال سنگ با جوی سوزان بازتاب کمتری دارد – هوا به اندازه گدازه داغ است. گرم ترین و سردترین سیاره کدام است؟ زهره گرم ترین سیاره منظومه شمسی است.

آیا انسان می تواند در هر سیاره دیگری زندگی کند؟ سیارات و منظومه شمسی به شکل امروزی تا مدت ها به یک شکل یکسان تصور می شده و پس از دست یابی انسان به دانش فضانوردی و سفر به کهکشان، سیارات جدید و عجیب دیگری را به لیست همیشگی منظومه شمسی افزودند. نپتون، دورترین سیاره شناخته شده منظومه شمسی، حدود 30 برابر دورتر از زمین از خورشید قرار دارد. سردترین سیاره ای که تاکنون کشف شده است چیست؟ اگرچه ناهید نزدیکترین سیاره به خورشید نیست ، اما جو متراکم آن گرما را در نسخه فراری از اثر گلخانه ای که زمین را گرم می کند ، به دام می اندازد.

هفتمین سیاره از خورشید ، اورانوس دارای سردترین اتمسفر در بین همه سیارات منظومه شمسی است ، حتی اگر دورترین آن نباشد. ویژگی های سیارات منظومه خواب آلود. این از تجزیه و تحلیل اخترشناسان از داده های مربوط به مدار اورانوس به دست آمده است. اما مسئولیت ما به عنوان معماران منظر این است که با تفکر، تعمق، پژوهش و پشتکار به راهکارهایی خلاقانه و نوین دست پیدا کنیم که این راه حل­ها در نهایت به کُند یا مقوقف کردن روند مصرف منابع تجدیدناپذیر ختم شود. همانطور که دانشمندان سیاره نپتون را با توجه به آشفتگی و انحرافی که در مدار سیاره اورانوس گذاشته بود، کشف کردند، این بار نیز انحرافی در حرکات محاسبه شده نپتون ، دانشمندان را بدان وا داشت تا به جستجوی سیاره ای دیگر در دور دست بپردازند.

چرا ناهید گرمترین سیاره است؟ سیاره زهره. هرکسی که ناهید ، دومین سیاره از خورشید را به او داد ، نام مستعار “دوقلو زمین” اشتباه بود. سیاره های نایلبلا – مشتری. اندازه سیاره CFBDSIR۲۱۴۹ هفت برابر بزرگتر از سیاره مشتری تخمین زده شده است. این سیاره با جرمی حدود 5.5 برابر زمین احتمالاً یک سیاره سنگی نیز هست. میانگین دمای نپتون حدود منفی 200 درجه سانتیگراد (منفی 392 درجه فارنهایت) است. دمای کره زمین در قطب جنوب می تواند تا 148- درجه فارنهایت کاهش یابد و در مناطق خاصی به زیر صفر برسد.

OGLE-50-BLG-223Lb در دمای فقط 2005 درجه بالای صفر مطلق – 390- درجه سانتیگراد، عنوان سردترین سیاره را از آن خود می کند. قدیمی ترین سیاره چیست؟ این سیاره فراخورشیدی ، قدیمی ترین سیاره ای که تا به حال در کهکشان راه شیری کشف شده است ، به دلیل کهولت سن ، “Methuselah” یا “سیاره پیدایش” نامیده می شود. این ترکیب منجربه ایجاد یک اثر گلخانهای میشود که سطح این سیاره را حتی از عطارد هم داغتر میکند.علاوهبر گرمای شدید، این سیاره با ابرهای سنگینی احاطه شده است که مثل یک سپر بازتابی عمل میکنند و از آن درمقابل بمبارانهای شهابسنگی محافظت میکنند.

او علاوه بر کشف سیاره اورانوس، بیش از 18 ستاره دوتایی و 800 سحابی را رصد و فهرست کرد. چه کسی سیاره زمین را کشف کرد؟ «پردهبرداری از کهکشانها: نقش عکسهای اخترشناسی در اکتشافات» کتاب دیگری است که دو سال پیش دانشگاه کمبریج چاپ کرد و «حسن فتاحی» نقدی بر آن در صفحه علم روزنامه شرق به چاپ رساند. پس در عین باقی ماندن بر رویکردی فیزیکالیستی، نمیتوان انتظار داشت که یک توصیف فیزیکی مناسب از حیات درونیمان بهطورکامل بتواند مقولات موجود در چارچوب مفهومی برآمده از فهم متعارفمان را تبیین کند. برای ساخت این بنا و برخی ریزه کاریهای موجود در آن حتی به مقار و اسکنه های فلزی و حتی گونیای نجاری نیز نیاز بوده است.

در سمت تاریک آن، عطارد بسیار سرد می شود زیرا تقریباً هیچ جوی برای نگه داشتن گرما و گرم نگه داشتن سطح ندارد. محورعالم با قطری نمایش داده می شود که از هر دیدگاهی شامل یک سمت القعر و یک سمت الرأس است. در سمت آفتابی خود، عطارد می تواند به 800 درجه فارنهایت برسد! به هر حال ، اورانوس به قدری از خورشید دور است که تفاوت دما در قطبها در طول تابستان و زمستان فقط ۲ درجه سانتیگراد (۳٫۶ درجه فارنهایت) است. این تابستان ها بسیار طولانی هستند.

در سال 1977، این حلقه ها در مسیر نور یک ستاره قرار گرفته و بدین ترتیب کشف شدند. نهمین سیاره منظومه شمسی ، پلوتون (سیاره تنها) در سال 1930میلادی توسط کلاید تامباو از طریق عکسبرداریهای متوالی کشف شد. ترسناک ترین سیاره چیست؟ گرمترین سیاره جهان چیست؟ طول هر شبانه روز پلوتون (زمانی که سیاره ، یک بار گرد محور خود میچرخد) معادل 153 ساعت زمینی است. در نهایت، با استفاده از اندازهگیریهای پیشرفتهتر مانند مغناطیس و حتی ردیابی طوفان پیشرفته، دانشمندان تایید کردند که یک روز در مشتری دقیقا ۹.۹۲۴۹۶ ساعت طول میکشد.

دویل می کرای 5 بیشک یکی از بهترین بازی های PC در طول تاریخ محسوب میشود. 23 سپتامبر 1846. سیاره نپتون – که اکنون توسط اکثر اخترشناسان به عنوان بیرونی ترین سیاره بزرگ منظومه شمسی شناخته می شود – در این تاریخ با استفاده از ریاضیات کشف شد. آیا عطارد داغترین سیاره است؟ عطارد به افتخار خدای سفر رومی نامگذاری شد. اما عطارد داغ ترین سیاره منظومه شمسی نیست. با وجود این، هر سالِ این سیاره فقط دو هفته طولانی تر از سال های روی کره زمین است. این بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق تر از خاک سرد ماه در نزدیکی قطب جنوبی ماه است که به عنوان شش مقاله توسط تیم بزرگی از دانشمندان در مجله Science Thursday منتشر شده است.

این را یادآوری روزانه خود در نظر بگیرید که منظومه شمسی حتی بسیار وحشتناک تر از آن چیزی است که فکر می کردید: در اورانوس و نپتون، دانشمندان طوفان های بارانی از الماس های جامد را پیش بینی کردند. تایتان بله ، قبل از اینکه بپرسید ، Titan شاید “شبیه زمین” ترین جهان در منظومه شمسی باشد. در قرن هفتم هجری قمری توانمندیهای علمی مسلمانان به اوج خود رسید و به همت خواجه نصیرالدین طوسی رصدخانه مراغه، تأسیس شد و محیطی علمی در اختیار ستارهشناسان قرار گرفت و همچنین باعث گسترش تفکر ساخت چنین رصدخانههایی در دیگر نقاط جهان شد.

اصل و نسب. پلوتو برای اولین بار به عنوان یک خونگیر بی نام و نشان میکی محکوم فرار را در فیلم باند زنجیره ای (سپتامبر 1930) ظاهر شد. بنابراین در اینجا 4 بدترین مکان برای زندگی بدون هیچ ترتیب خاصی آمده است. احتمالاً در هیچ کجای دنیا چنین کوههای عجیبی را نخواهید دید که به صورت عمودی از زمین بیرون زده اند ، مانند چین یا ویتنام و در فیلم کامرون در هوا سر به فلک کشیده اند. فیلم سینمایی «آپارتمان شماره 13» به کارگردانی «یداله صمدی»، پنج شنبه 26 اسفند ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش میشود.

یک کارشناس نجوم از همنشینی ماه و سیاره مشتری در ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه امروز، پنجشنبه اول آبان خبر داد. آیا ما همیشه یک طرف ماه را از زمین می بینیم؟ همه چیز را قاتى مىکنى! در این بازی همه چیز کاملا طبیعی و واقعی است و مثل دیگر بازی های سبک بقا ، شما نیاز به آب و غذا دارید و میتوانید برای خود ماشین و خانه و … سخت ترین سیاره برای زندگی چه خواهد بود؟