زحل زیباترین سیاره منظومه شمسی

وویجر2 در سال 1986 میلادی از کنار اوارنوس گذشت. اوارنوس در سال 1718 میلادی کشف گردید. به گزارش خبرنگار حوزه فنآوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاره اورانوس در سال 1781 توسط ویلیام هرشل و به کمک یک تلسکوپ کشف شد. این جستجو بیش از بیست سال به طول انجامید و در نهایت کلاید تامباو با بررسی های شبانه روزی بر روی هزاران عکس موجود ، موفق به کشف سیاره نهم شد. همچنین با پیروزی های بیشتر در بازی شما پول و امتیاز بدست خواهید آورد و به وسیله ان می توانید سلاح ها قویتری را خریداری کنید و با قدرت بیشتری به دشمنان خود ضربه بزنید.

در این دنیای بزرگ بسیاری از منابع و مواد مورد نیاز شما وجود خواهد داشت که باید به کاوش برای یافتن ان ها مشغول شوید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در برخی شبها که با چشم غیرمسلح به آسمان نگاه می کنید این سیاره را قرمز رنگ ببینید. رویدادی که با عنوان «مقابله» شناخته میشود و بهترین فرصت برای رصد سیاره مشتری است. سیارهی مشتری به دلیل داشتن جاذبه و میدان مغناطیسی قوی و همچنین قمرهای عجیبش دارای شگفتیهای متعددی است.

مغناطیسسپهر ناحیهای در اطراف یک سیاره است که تحت اثر میدان مغناطیسی آن قرار دارد. دانشمندان هنوز نمی دانند که چه چیزی در لایۀ زیرین قرار دارد. در پاسخ، اعتقاد بر این است که بروز دو واقعه مهم در زمان شکلگیری این دو سیاره، تاثیر گستردهای در وضعیت امروزی و تفاوتهایشان داشتهاند. تفاوت دیگر در قمرهای دو سیاره است. نکته جالب توجه این است که فرهنگهای باستانی دیگر نیز بر رنگ تمرکز داشتند و از نظر منجمان چینی مریخ ستاره آتش بود، در حالی که کشیشان مصر آن را Her Desher یا قرمز صدا میزدند. که حرف دل اغلب قائلان به تفکیک حوزه عقل و ایمان است.

سیارات همچون صورتهای مادی عقل کیهانی هستند که به ترتیب نزولی واسطههایی را میان بودن و شدن تشکیل می دهند، علم احکام نجوم راه نزولی از قطب معنوی و برتر عالم به قطب مادی و فروتر آن است. در اوایل تشکیل منظومه شمسی احتمالاً مشتری همراه با زحل رگباری از اجسام و سنگهای آسمانی را به سمت سیارات داخلی داشتهاند. همچنین عبارت توانایی در برابر اختلالات با احیایی شرایط ؛بنا براین مخالف مقاومت (توانایی فردی و فاصله گزاری در برابر بحران) است. دانشمندان در مقاله منتشرشده در این رابطه گفتهاند که کریستالهای کشفشده در شهاب سنگ صحرای آفریقا در فشاری برابر 20 گیگاپاسکال به وجود آمده است؛ در حالی که فشار شکلگیری اکثر الماسهای زمین حدودا 4.5 گیگاپاسکال اندازهگیری شده، محققان میگویند که الماسهای آلماهاتا سیتا باید در فرآیند شکلگیری مربوط به سیارهای به بزرگی عطارد و یا حتی مریخ به حالت کنونی رسیده باشند.

در بخش صنعت نفت، مخازن نگهداری سوخت سهم مهمی در انتشار VOCs به اتمسفر دارا می باشند به طوری که علاوه بر آلودگی محیط زیست و ایجاد مشکلات بهداشتی، سالیانه هزینه اقتصادی قابل توجهی را به شرکت ها و پایانه های نگهداری مواد نفتی تحمیل می کنند.امروزه مدل سازی آلودگی هوا ابزاری اساسی و قدرتمند در مطالعات جوی بوده و به کمک آن می توان غلظت آلایندها، همچنین نحوه پراکنش آنها را در شرایط مختلف جوی و در موقعیت های مکانی گوناگون مدل کرد. مأموریت «وویجر ۲» (Voyager 2) ناسا در سال ۱۹۸۶ میلادی، برای مدت کوتاهی از کنار این سیاره گذشت و نخستین و تنها مجموعه عکسهای نزدیک از سطح و محیط اطراف آن را ثبت کرد.

ناسا در این زمینه اعلام کرد که جسم مذکور، در واقع یک قطعه کوچک از مریخنورد کنجکاوی است که بر سطح سیاره سرخ قرار دارد. تعداد قمر ها:46فاصله از خورشید:400/725/426/1کیلومترسیاره زحل رنگ لیمویی جذابی دارد . تعداد قمر ها:27فاصله از خورشید:200/972/870/2کیلومترگازهای شناور در اتمسفر اورانوس رنگ آبی-سبز زیبایی به این سیاره داده اند .اورانوس متمایل به پهلوی خود است .ستاره شناسان گمان می کنند که احتمالا یک شی بزرگ به شدت به این سیاره برخورد کرده و سبب تمایل بیشتر آن به یک سمت شده است . مقدسی (334-380ق) در احسن التقاسیم تعداد اقلیم­ها را چهارده اقلیم می­داند که از آن میان هفت اقلیم آباد و معمور و هفت اقلیم خراب و ویران هستند.

مشتری، زحل، اورانوس و نپتون که سیارات گازی اند، سیارات بیرونی نامیده میشوند. مقاله حاضر مطرح میکند که تفاوت سیارات اورانوس و نپتون را میتوان با توجه به نحوه شکلگیری آنها توضیح داد. علیرغم شباهتهای ظاهری سیارات، تفاوتهای چشمگیری بین این دو سیاره وجود دارد که نیاز به توضیح دارند. بزرگترین قمر زحل (تایتان )نام دارد و از سیاره تیر (عطارد )بزرگ تر است. در این مدل علاوه بر پردازشگر اصلی AERMOD از یک پیش پردازنده هواشناسی به نام AERMET و یک پیش پردازنده زمین شناسی به نام AERMAP تشکیل شده است.

یعنی یک بچهی یک ساله توی نپتون یک پیر 165 ساله در زمین است! خود اورانوس یک درخشش زمینهای در نور روز دارد. این قسمت از سیاره اورانوس حدود 17000 کیلومتر قطر دارد و دمای آن 6927 درجه سانتیگراد است. بر اساس داده های اولیه ، این دو جسم که به طور موقت به نام های p1 2005s & p2 2005s نامیده می شوند ، به ترتیب، 6500 و 49500 کیلومتر از سیاره مادر خود فاصله دارند.

میانگین فاصله اورانوس تا خورشید ۲۸۸۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر و۶۳ بار از کره زمین بزرگتر و ۱۳ برابر سنگینتر است. میدان مغناطیسی عظیم مشتری ۱۶ تا ۵۴ برابر قدرت زمین است. طبق مطالعهای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، دانشمندان میدانند که میدان مغناطیسی روی اورانوس رفتار عجیبی از خود نشان میدهد و خطوط مغناطیسی اغلب در یک روز قطعووصل میشوند. “(به زبان صوری، (ج)&(ب)&(الف))؛ یا (گ3): x”ی وجود دارد به طوری که x طلا است، عدد اتمی x، 79 نیست و x زرد رنگ نیست.

جو اورانوس حاوی هیدروژن و هلیوم است و مهمتر از همه، مقدار نسبتا زیادی متان دارد. با توجه به اینکه این ستاره کمنورتر از خورشید است محدوده قابل سکونت آن کوچکتر از خورشید است و سیاره پروکسیما-ب نیز در فاصلهای ۲۰ برابر نزدیکتر نسبت به فاصله زمین تا خورشید قرار دارد که این نزدیکی در کنار فعالیت بیشتر ستاره مرکزی، سبب شده است که میزان تشعشعات بیشتری از ستاره میزبان به این سیاره برسد. این سیاره کره ای بزرگ از گاز است که اندازۀ آن چهار برابر زمین می باشد.

هنگامی که نور خورشید به آن میتابد، متان نور قرمز را جذب می کند و نور آبی را بازتاب میدهد. در آن هنگام با چنان سرعتی اطلاعات را جذب و پردازش می کنیم که در آینده هرگز نزدیک شدن به آن سرعت هم قابل دسترس به نظر نمی رسد. عکس بالا که توسط وویجر 2 به ثبت رسیده است، تصویر سیاره نپتون در سمت راست و سیاره اورانوس در سمت چپ را نشان میدهد. دوره انقلاب در اطراف خورشید: 365.3 روز.

این سیاره حدود ۸۴ سال زمینی ( ۳۰۶۸۸۵ روز زمینی) طول میکشد تا یکبار به دور خورشید بچرخد. اما چون هر سال اورانوس ۸۴ سال زمینی طول میکشد، دانستههای دانشمندان از تغییرات فصلی به آهستگی پیش میرود. با وجود فعالیت پژوهشی اخیر اما دانشمندان هنوز اطلاعات کمی دربارهی این نمایشهای درخشان اورانوس و عامل ایجاد آنها دارند. گرانش در اورانوس تنها کمی ضعیف تر از جاذبه زمین است. او در طول بازی با مفهوم دوستی آشنا میشود. اگر ابتدا با صبر و حوصله مجرمانِ احتمالی را یک به یک جستوجو میکرد، اکنون نسخههای موازیِ خودش را بهطور دستهجمعی سلاخی میکند.

اگر چه هر دو سیاره از لحاظ ظاهری شباهتهای زیادی دارند، با این حال به طور قابل توجهی از لحاظ رفتاری و ساختاری متفاوت هستند. این سیاره به حدی بزرگ است که اگر تو خالی بود ،تمام سیارات منظومه شمسی درون آن جای می گرفتند . از آنجایی که پلوتو دو شرط ابتدایی سیارات را دارا می باشد و تنها شرط سوم را ندارد دیگر از سیارات منظومه شمسی به حساب نمی آید و یک سیاره کوتوله (Dwarf planet) است که در کمربند سیارکی کوییپر قرار دارد، به دور خورشید میچرخد و کروی است.

تفاوت قابل توجه دو سیاره در این مورد میباشد که اورانوس به میزانی افراطی کج شده و زاویه آن به حدی زیاد است که تقریبا روی یک طرف خود قرار میگیرد. به طوری که در نتیجه این برخورد، سیاره به یک سمت چرخانده شده اما فضای داخلی آن تحت تاثیر قرار نگرفته است. برای اینکه درک بهتری از جاذبه در زحل داشته باشیم، وزن یک فرد را در زمین و زحل مقایسه میکنیم : شخصی که در روی زمین ۵۰ کیلوگرم وزن دارد، وزنش در زحل ۵۳ کیلوگرم است. اورانوس با حداقل دمای اتمسفر (224- درجه سانتیگراد)، گاهی به عنوان سردترین مکان در منظومه شمسی یا یک غول یخ شناخته میشود به دلیل اینکه 80 درصد یا بیشتر جرم آن از ترکیب مایع آب، متان و یخ آمونیاک ساخته شده است.

به نظر میرسد که این سیاره در معرض برخوردی قرار داشته که باعث تاثیرگذاری بر قسمتهای داخلی آن شده که در نتیجه، گرما خیلی سریعتر از سایر سیارات از داخل به سطح سیاره منتقل میشود. اخیرا بر اساس مطالعات جدید، یک مقاله علمی نظریهای را درباره این سوال که دلایل اصلی تفاوت سیارات اورانوس و نپتون با یکدیگر چیست، مطرح میکند. داستان بازی در سیاره پاندورا شروع می شود که مرجع تمام اتفاقات هیجان انگیز و مبارزات تن به تن کاربران است.