درباره سیاره ها

سحابی سیارهای (برای ستارههای کوچک): یک لایه خارجی از گاز و گرد و غبار است که هنگام تغییر ستاره از یک غول سرخ به یک کوتوله سفید از بین میرود. ستارگان غول سرخ (برای ستارههای کوچک): این ستارگان قطر بین 10 تا 100 برابر خورشید دارند. 4 زمين و سه سياره ديگر دروني منظومه خورشيدي (تير، زهره، بهرام) چه تفاوتهايي دارند؟ خورشید و ۹ سیاره ای که به دور آن در گردش هستند منظومه شمسی نامیده می شوند. فیلم اول این مجموعه که بعدها قسمت چهارم نامیده شد، در سال 1977 اکران شد و حتی تا به امروز هم شیوه فیلمسازی جرج لوکاس بیننده را متحیر می کند.

حتما یادتونه که تو قسمت اول براتون گفتم دانشمندان سیاره میتره متوجه شدن که سیارهشون به دلیل کمبود انرژی دیگه نمیتونه دور ستارهاش با سرعت همیشگی بچرخه و همین موضوع باعث شده که لحظه به لحظه خودش و همهی موجوداتی که تو اون زندگی میکنن به مرگ نزدیک و نزدیکتر بشن. امروزه در سطح آن آب مایع وجود ندارد زیرای گرمای سوزاننده آن در جوب آن باعث جوشیدن وبخار آب ها شده است. معلم می تواند برای تدریس سیارات از دانش آموزان بخواهد که فرض کنند سفینه آن ها در مریخ فرود آمدده است، سپس از آنها بخواهد برای دوستان خود در زمین نامه ای بنویسند و سیاره مریخ و موقعیت را توضیف کنند.

ابَر غول سرخ (برای ستارههای بزرگ): همانطور که ستاره غول سرخ متراکم میشود گرمای بیشتری تولید شده و آخرین هیدروژن خود را میسوزاند و باعث می شود لایههای بیرونی ستاره بیشتر گسترش یابند. غول سرخ زمانی شکل میگیرد که سوخت هیدروژن در مرکز آن تمام شود، از آنجا که لایه اطراف هسته حجم بیشتری دارد، ترکیب هیدروژن و تولید هلیوم در اطراف هسته انرژی بیشتری آزاد میکند و فشار بیشتری به دلیل گرانش ایجاد میشود و حجم ستاره گسترش مییابد. چند دقیقه بعد از تمام شدن موسیقی گذشته بود و رادیو در دستانم بود که ناگهان شروع کرد به حرف زدن.

در این بخش برخی ستارگانی که در بین مردم معروف هستند و ویژگیهای آنها را معرفی خواهیم کرد. آنها بین چند مایل تا دهها مایل حرکت میکنند اما هرچه به خورشید نزدیکتر شده، گرمتر میشوند و گازها و گرد و غبار را به سمت سر یا ابتدای سیستم خود که درخشان است و میتواند بزرگتر از یک سیاره باشد هدایت میکنند. 10ـ کشف حیات شیمیایی متابولیک در مریخ : تیم هدایت کننده سیارهپیمای وایکینگ در سال 1976 ادعا کرد که مدارکی شیمیایی از وجود حیات در سیاره مریخ را کشف کرده است. سپس، یونانیان باستان 400 سال پیش از میلاد، نام آن را به احترام خدای کشاورزی خود کرونوس گذاشتند، و رومیان بعداً آن را ساترن نامیدند.

این سری که الهامهای بسیاری از نوشتههای تالکین گرفته، دنیای اساطیری مختص به خود را دارد، هنوز هم پتانسیل بسیاری برای خلق و پیشبرد قصه در مقابل خود خواهد دید. بعد از او یکی از هم وطنان دالامبر به نام آلکسی بووار ناسازگاری های را در حرکت اورانوس مشاهده کرد. اورانوس در سال 2019 چند قمر دارد؟ تنها مکان در منظومه شمسی و در کل جهان که برای منجمان در جایی که حیات وجود دارد شناخته شده است ، زمین است.

در این مطلب ما در برترینها قصد داریم تا تفاوت نمای آسمان را در ماه و سیارات مختلف منظومه شمسی با سیاره زمین به شما نشان دهیم. این مطلب را با دیدن تصاویری از آسمان زیبای شب در مکانهای مختلف به پایان میبریم. سیاهچاله (در صورت وجود یک ستاره بزرگ): اعتقاد بر این است که سیاهچالهها از ستارگان عظیم در پایان عمر خود شکل میگیرند. سیاهچالهها فضای اطراف خود را تغییر میدهند و میتوانند مواد مجاور خود از جمله ستارگان را ببلعند.

همانطور که سحابی سوخت خود را میسوزاند سرانجام تحت تأثیر گرانش فرو میریزد. لایههای بیرونی سحابی قبل از انتشار در فضا در پوستهای از گاز قرار میگیرند و این لایه چند دههزار سال عمر خواهد کرد. بسیاری از این بلوک های سنگی دارای شیار هایی به عرض و عمق چند سانتی متر هستند که برای قرار گرفتن طناب کنده شده بوده اند. سیارهزهره سیاره ای با بیش از هزاران آتشفشان و دشت های گستردهی آتشفشانی است و طبق اطلاعاتی که از طریق رادار ها و نقشه برداری ها از این سیاره به دست آمده، این آتشفشان ها در محدوده زمانی ۵۰۰ میلیون سال گذشته روی سطح این سیاره پدید آمده اند ، که این یعنی زهره سیاره ای است دارای آتشفشان های فعال.

شکافت هسته ای روند مخالف است، ایجاد یک هسته به تقسیم به دو کوچکتر هسته معمولا از طریق تجزیه رادیواکتیو است. گفت میگوید: چقدر به زیارتت شوق دارم ای علی بن ابیطالب (ابوالقاسم فرات ابن ابراهیم، ۱۴۱۰ق: ۲۱۰). به دلیل تعطیلی آخر هفته برخی از ستاره شناسان حرفه ای وقت ازاد دارند که به شما ملحق شوند از آنها دعوت کنید و تنها زمانی که از حضور آنها مطمئن شدید آن را اعلام کنید.

زیرا دو سیاره ، چگالی ، جرم و اندازه های مشابهی دارند. حلقه های زحل حداقل به یک تلسکوپ به قطر 15 میلی متر احتیاج دارند و از این رو تا زمانی که کریستیان هویگنز آنها را در سال 1659 ندید، وجود نداشت. در اطراف زحل حدود 63 قمر وجود دارد؛ اسامی برخی از اقمار بزرگ شناخته شده سیاره زحل عبارتند از تیتان- ری آ- پاپتوس- فی بی- دیون- تیتس- انسلادوس- هیپریون- میماس که برای نمونه خصوصیت چند قمر توضیح داده میشود.

نمونه ای از این جهان برین است. این فیلم طعنه ای است به جنگ تمدنهای هانتینگتون، و از سویی دیگر تعریضی است بر تفکرات جهانی سازی و یکپارچه ساری ملتها و تمدنها. بخش عمده ای از پرتوهای کیهانی اولیه از ابرنواخترها حاصل میشوند. در این ستارهها پروتونها و الکترونها برای تولید یک ستاره نوترونی ترکیب میشوند. ستاره نوترونی (در صورت وجود یک ستاره بزرگ): این ستارهها عمدتاً از نوترونها تشکیل شدهاند و پس از یک ابرنواختر تولید میشوند. سوخت تولید شده از آب را میتوان روی سیارک ها هم تولید کرد.

گوسفند که درختچه ها را بخورد، گل ها را هم می خورد؟ این قانون Aquarius، نوآوران کثیف است، و گاهی اوقات این تحولات، قطع ضروری از محدودیت ها به نفع راه آزادانه تر است. دانشمندان می گویند که در کهکشان راه شیری، میلیاردها سیاره شبیه زمین می تواند وجود داشته باشد. از لحاظ اندازه و ساختار شبیه به سیاره همسایهاش ، اورانوس ، می باشد. این فشار و حرارت شدید شرایطی مشابه نپتون و اورانوس را پدید میآورد. قمر ماه در زمین بر اثر یک برخورد بزرگ پدید آمده است.

پس مهمترین فعالیت رصدگران که به دنبال کارعلمی این اختفا هستند زمانسنجی چهار برخورد این اختفا است که با زمانسجی دقیق آن می توان قطر سیاره زهره و با زمانسنجی طول مدت اختفا در مکان هایی که اختفا از استوای ماه اتفاق می افتد قطر استوای ماه را بدست آورد، همچنین در شهرهایی از کشور ایران این شانس وجود دارد که این اختفا بصورت خراشان دیده شود که رصد اختفای خراشان علاوه بر زیبایی هایی که دارد می توان با زمانسنجی دقیق عوراض لبه ایی ماه را نیز ترسیم و بدست آورد.

همچنین این ستاره نزدیکترین ستاره به زمین و فاصله آن چهار سال نوری است. ستاره قطبی بیش از 430 سال نوری از زمین فاصله دارد اما درخشندگی بسیار بالای آن باعث میشود تا برای ما در آسمان قابل مشاهده باشد. این موج انفجار باعث چگال شدن فضا و تولد یک ستاره جدید میشود (یک ستاره میمیرد تا یک ستاره جدید متولد شود!). تابش فوقالعاده زیاد ناشی از انفجار سبب میشود همه مواد ستارهای با سرعت بالایی به فضای بین ستارهای پرتاب شوند و موج انفجار ایجاد میشود.