اطلاعاتی درباره ی سیاره های منظومه ی شمسی و قمرهایشان

در هر حال این سه مأموریت میتواند اسرار گذشته ناهید را برملا کند و حتی هشداری برای آینده نزدیک سیاره زمین باشد. تا سال ۲۰۰۶ «سرس» با قطر ۹۵۰ کیلومتر و جرمی حدود یک سوم جرم کمربند سیارکی، بزرگترین سیارکی بود که میشناختیم؛ اما در این سال «سرس» به عنوان یک سیاره کوتوله شناخته شد و عنوان بزرگترین سیارک را به «پالاس» داد. قائدتا محبوبیت یک فیلم به عوامل زیادی بستگی دارد و اطلاع از داستان کالی نباید باعث نابودی یک پروژه سینمایی شود. یک کارگردن فرانسوی موج نو، عقیده دارد که بسیار مضحک است که یک فیلمساز تنها بر ابزار داستان فیلم تکیه داشته باشد.

یک سال در مریخ 687 روز زمین است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای کاهش آلودگی جو زمین و همچنین کاهش هزینه های انرژی ، باید به سراغ انرژی های تجدید پذیر رفت. شرمن در مقاله خود (نشریه گزارش انستیتو مهندسی عمران، مجله ۱۵۸) اشاره کرده است که چرا نمی توان بر انرژی باد تکیه کرد. انتقال و ماندگاری ویروس کرونای جدید در آب شرب: تحقیقات حاکی از آن است که ویروسهایی از خانواده کرونا قابلیت باقی ماندن و زندهمانی را در آب شرب داشتهاند. رابرت گراس از مرکز تحقیقات انرژی در لندن می گوید خیر.

مهم ترین مشکل انرژی ، این است که هنگامی که ما بیشترین نیاز را به الکتریسیته داریم، باد نمی ورزد، بلکه هر وقت خودش خواست می وزد. نزديكترين آن ها، ميماس، در فاصله ی 188000 كيلومتری از مركز سياره است. البته باید به این نکته هم توجه داشت که هیچ یک از منابع تجدید پذیر انرژی به تنهایی قابل استفاده نیستند، زیرا کنترل شرایط آن ها در دست بشر نیست.

در طرح دولت انگلستان پیش بینی شده بخش اعظم انرژیهای تجدید پذیر که حدود ۲۰ گیگاوات است ،از نیروی باد تامین خواهد شد. متان موجود در جو آن، به اورانوس رنگ آبی و سبز داده است. تصاویر نزدیک تری از قمرهای زحل به دست آمد ، همچنین شواهدی از تغییر جو و حلقه ها وجود دارد.متأسفانه ، در طول پرواز ، سکوی دوربین قابل تغییر کاوشگر برای چند روز گیر افتاد و برخی از تصویربرداری برنامه ریزی شده گم شد. عناصر اصلی تشکیل دهندهی این لایه، که با اغماض آنرا جو رقیق مینامند، عبارت است از اکسیژن، سدیم و هلیوم.

نکته جالب توجه این است که فرهنگهای باستانی دیگر نیز بر رنگ تمرکز داشتند و از نظر منجمان چینی مریخ ستاره آتش بود، در حالی که کشیشان مصر آن را Her Desher یا قرمز صدا میزدند. کاری که یک اسپویلر میکند این است که شما را قادر میکند که به جای صرف انرژی برای کشف خطوط داستانی، بر جنبههایی دیگر فیلم تمرکز کنید و متوجه زیرکی و هوشمندی و یا وضعیتهای انسانی نهفته در فیلم شوید. Upsilon Andromeda یک ستاره زرد شبیه خورشید ما است که در آن یک سیستم سیاره ای کشف شده است. اولین کشف سیاره ای که بسیار شبیه به خورشید به دور یک ستاره می چرخد در سال ۱۹۹۵ و با اعلام خبر وجود یک سیاره عظیم در حال چرخش دور ستاره ۵۱ پگاسی بود.

دانشمندان میگویند سیاره مریخ رنگ خود را از اکسید آهن میگیرد، به همین دلیل قرمز رنگ است. در حالی که در انگلستان شبکه توربین های بادی در سراسر کشور پراکنده شده است و اگر مزارع باد در یک سوی کشور خاموش شوند. انرژی های تجدید پذیر شامل انرژی آب ، باد ، خورشید، زمین گرمای و چند انرژی دیگر ، انرژی های تمیز و رایگانی هستند که طبیعت در اختیار انسان قرار می دهد و هیچ آلایندگی هم به دنبال ندارند. اما این فقط تریلرها نیستند که داستان یک فیلم را لو میدهند، ترس دیگر ما نقدها و مرور فیلم در روزنامهها، مجلهها و وبلاگهاست.

به علاوه هیچ فکر کردهاید که چرا ما با اینکه سرانجام فیلم مصائب مسیح مل گیبسون را میدانستیم، باز هم تماشایش کردیم؟ زمانی که تماشای لاست را شروع کرده بودم، بارها و بارها در فورومها میخواندن که به هیچ عنوان به سایتهایی که درمورد لاست نوشتهاند، نزدیک نشوم، چون حتی دیدن یک عکس از اپیزودها یا سیزن بعدی میتواند، لذت تماشای مجموعه را کم کند. به همراه همکارش “دیوید گسلینگ”(دو واسطه ای که با نیویورک تایمز مصاحبه کردند) درهای بعضی از استودیوهای تلویزیونی را هم برای به نمایش گذاشتن این سنگ با ارزش کوبیدند اما در مدت یک ساعتی که آنها منتظر بودند هیچ استقبالی برای ثبت تصاویری از این سنگ نشد و تمام دوربینها خاموش ماند.

البته می توان برای یک بازه چند ساعتی ، جهت و سرعتش را پیش بینی کرد. پارکر، طول موجهای مادون قرمز تا مرئی بین ۴۷۰ نانومتر و ۸۰۰ نانومتر را برای عکسبرداری انتخاب کرد. شاید برای شما هم سوال به وجود بیاید که چرا ما همیشه ماه را به یک شکل میبینیم ؟ چیز دیگری که ثابت میکند، دانستن داستان فیلم، نمیتواند لذت دیدن آن را کم کند، فیلمهای محبوبی است که ما اگر بارها و بارها نگاه کنیم، باز هم از تماشای آنها لذت میبریم. حقیقت این است که دیدن بازسازیهای فیلمها هم لطف خاص خودش را دارد و همه ما با اینکه داستان آنها را میدانیم، باز هم در پی دیدن آنها هستیم، مثلا من منتظر هستم که بازسازی جدید «جین ایر» را با بازی «میا واسیکوسکا» ببینم!

این سیاره با اندازه زمین تقریباً 40 سال نوری فاصله دارد و مطابق کاتالوگ زیستگاه سیاره، ترپیست – 1 ای سومین سیاره قابل سکونت است که 95 % شبیه زمین می باشد . اشک ، اشک است. کمربندها قرمز یا قهوهای هستند و حرکت گاز درون آنها بهسمت پایین است. ویروس کرونا COVID-19 تأثیرات چشمگیری در قبال محیط زیست و حیات جانداران گذاشته است و با کاهش زیاد آلایندههای زیست محیطی، روند گرمایشی کره زمین طی این اواخر به طور محسوسی پایین آمده است. مانند انگلستان که قرار است یک پنجم انرژی مصرفی خود را از منابع تجدید پذیر تولید کند.

دلیلش هم این بود که یک تحلیلگر انرژی در مقاله ای عنوان کرده بود برنامه های جایگزینی انرژی های فسیلی با انرژی های تجدید پذیر ، اندکی بلند پروازانه است. نمیگوییم که این سیاره همانند جهنم است چرا که این عنوان را برای سیاره دیگری در نظر گرفتهایم! نزدیکترین چنین سیاره ای ممکن است 12 سال نوری از ما فاصله داشته باشد. بزرگترین راکت فضایی که تاکنون ساخته شده است راکت ساتورن 5 است. آژانس فضایی آمریکا روز جمعه تصاویر آزمایشی این سیاره را منتشر کرد. بزرگترین عارضه ی ابری این سیاره لکه ی سرخ بزرگ است که حداقل از 140 سال پیش وجود داشته است .

یک فروشگاه ورزشی که «آلکسیر» همسرش، در آنجا یک فروشندۀ ساده است. از آنجا که خیلیها، به لو رفتن داستان فیلم، حساس هستند، وبلاگنویس باید خیلی در کارش خبره باشد تا بتواند ضمن در امان ماندن از گزند دشنام این دسته از خوانندههای حساس، کار خودش را بکند و فیلم را نقد کند. نور خورشید هر چه به سمت زمین نزدیک تر می شود به مولکول های بیشتر هوا برخورد می کند و نور آبی رنگ آن بیشتر و بیشتر پخش و پراکنده می شود و کمرنگ تر دیده می شود. در این پست، بر آن هستم که کمی بیشتر و دقیقتر و متمرکزتر در مورد اسپویلر کردن فیلمها صحبت کنم.

تونی بلر، نخست وزیر انگلستان در سخنان اول نوامبر خود نشان داد از نظرات پیشین خود مبنی بر کاهش آلاینده های گلخانه ای ( مانند دی اکسید کربن ) برای کنترل تغییرات آب و هوا عدول کرده است. بنابر یکی از ایات قران و در روایات خداوند جهنم را از خشم خود ساخته است. اما آیا واقعا دانستن اطلاعات جزئی یا کلی در مورد داستان یک فیلم، شوق ما را برای تماشای فیلم کم می کند؟ ما ایرانیها، البته در زمینه اسپویلر دشواریهای خاص خودمان را هم داریم، مثلا از آنجا که تازه بعد از تمام شدن چند سیزن یک سریال، تازه شروع به تماشای آن میکنیم، همواره دلشوره داریم که نکند در وبلاگ یا حتی در قالب یک توییت، کسی داستان کلی سریال را لو بدهد و لذت تماشای سریع را از ما بگیرد.